|
|
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
För att hänga med i
kommande svängar kan det vara bra att känna till att geografin i
Engelsfors - Drambos Sverige inte ser ut som det Sverige vi har i skala 1:1.
På grund av de tidiga influenserna från Brittiskt modelljärnvägande
fanns det ideér om ett anslutningsspår till de brittiska öarna som i
denna värld inte ligger så långt bort från det svenska fastlandet.
Dessutom sträcker sig vår lilla bergslagsregion nästan ända fram till
västkusten. I den skotska 1:160-världen innebar resultatet av folkomröstningen lite friare tyglar för skottarna. |
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Redan efter ett par dagar i
Engelsforsregionen öppnade sig en lovande möjlighet att komma tillrätta
med de probem som tyngt regionen de senaste dagarna. Efter beskedet om att den nya leden mot Skottland, som beskrivs i tidningsklippet nedan, snart kommer att stå färdig kom man till några snabba beslut attse om det skulle vara möjligt att nyttja gemensamma resurser i de skotska lågländerna för att säkra de hotade arbetstillfällena vid f.d Arosverken. |
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
- Saxat ur Engelsfors Enahanda - | |||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Fortsättning följer......... | |||||||||||||||||||